Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Budowanie wizerunku pracodawcy w kontekście nowego paradygmatu zarządzania

Tytuł:
Budowanie wizerunku pracodawcy w kontekście nowego paradygmatu zarządzania
Autorzy:
Dudek, Kamila
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/951434.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi w Józefowie
Tematy:
employer branding
paradygmat zarządzania
strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi
HR
dział personalny
Źródło:
Journal of Modern Science; 2019, 43, 4; 157-167
1734-2031
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Cel pracy: Celem niniejszego artykułu jest opisanie zmieniających się współcześnie paradygmatów zarządzania w kontekście zarządzania kapitałem ludzkim, oraz konsekwencji tego procesu – potrzebie strategicznego i długofalowego budowania wizerunku atrakcyjnego miejsca pracy (employer brandingu), bo tylko takie współcześnie przyciągnie i zatrzyma na dłużej utalentowanych pracowników, którzy będą budować przewagę konkurencyjną firm. Materiał i metody: W przygotowaniu tekstu wykorzystano studia literaturowe – przegląd dostępnych wydawnictw polsko- i anglojęzycznych, jak również raportów firm doradczych i stowarzyszeń branżowych. Wyniki: Przybliżono rozumienie employer brandingu jako narzędzia umożliwiającego budowanie marki solidnego miejsca pracy, powiązanego z realizacją kontraktu psychologicznego między pracodawcą a pracownikiem. Wnioski: W artykule przedstawiono ewolucję paradygmatu organizacji i zarządzania oraz opisano potrzebę holistycznego, biznesowego spojrzenia na strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi. Analiza źródeł podkreśliła rolę kapitału ludzkiego w tworzeniu konkurencyjności i potencjału firm oraz potwierdziła nieuniknioną potrzebę kompleksowego wykorzystywania narzędzi budowania wizerunku pracodawców.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies