Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pedagogika kultury w systemie współczesnej edukacji

Tytuł:
Pedagogika kultury w systemie współczesnej edukacji
The pedagogy of culture in the system of contemporary education
Autorzy:
Jurzysta, Kazimierz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/951161.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi w Józefowie
Tematy:
kultura
cywilizacja
nauczanie
pedagogika
technika
culture
civilization
education
pedagogy
technology
Źródło:
Journal of Modern Science; 2017, 35, 4; 11-32
1734-2031
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The following article presents the pedagogy of culture as a significant and current trend of the humanitarian thought. It focuses on mutual relations between culture and education as well as scientific, technological and humanitarian civilization. It emphasizes the nature of universal and timeless values in the education and upbringing process. The way technology supremacy threatens culture as regards the future development of democratic societies is also presented. Moreover, the article is an analysis, evaluation and attempt to outline perspectives for the development of pedagogy of culture as a theoretical basis for curricular, methodological and structural changes in the education system. The following analysis and evaluation are based on research accomplishments of national conferences connected with the topic of interest and the latest pedagogical literature.

Niniejszy artykuł pokazuje pedagogikę kultury jako istotną iwspółczesną tendencję myśli humanistycznej. Skupia się na wzajemnych relacjach istniejących zarówno pomiędzy kulturą, nauczaniem, jak i naukową, techniczną oraz humanistyczną cywilizacją. Artykuł podkreśla istotę uniwersalnych i trwałych wartości w procesie nauczania i wychowywania. Zaprezentowano sposób, w jaki dominacja technologii zagraża kulturze oraz przyszłemu rozwojowi społeczności demokratycznych. Ponadto artykuł stanowi analizę, ocenę oraz próbę nakreślenia kierunków rozwoju pedagogiki kultury jako teoretycznej podstawy dla programowych, metodycznych oraz strukturalnych zmian w systemie edukacji. Niniejsza analiza i ocena są oparte na dorobku naukowym ogólnokrajowych konferencji, których przedmiotem było zagadnienie poruszone w artykule oraz najnowsza literatura pedagogiczna.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies