Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Historia i pamięć w biblijno-liturgicznym przekazie katechetycznym w koncepcji Sofii Cavalletti

Tytuł:
Historia i pamięć w biblijno-liturgicznym przekazie katechetycznym w koncepcji Sofii Cavalletti
Autorzy:
Surma, Barbara
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/950440.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Teologiczne
Tematy:
Typology
liturgical sign
memory
the Catechesis of the Good Shepherd
Typologia
znak liturgiczny
pamiątka
Katecheza Dobrego Pasterza
Źródło:
Ruch Biblijny i Liturgiczny; 2012, 65, 4
2391-8497
0209-0872
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main topic raised in this article is Sofia Cavalletti’s idea of religious education, which is closely related to historical message and educates to understanding what memory in liturgy really means. The aim of the article is to present briefly theoretical basis of the Catechesis of the Good Shepherd for second and third level of religious education (children 6–12 years old). This approach is based on the method of signs and it introduces children to the history and memory of the Chosen People. First, the author justifies the choice of the method of signs in context of the Judeo-Christian tradition and biblical-liturgical message. The Catechesis of the Good Shepherd in its theoretical and practical message allows to understand history as the past – memory, as well as the anticipation of the future – awaiting of the day of Parousia, which both happen „here and now”.

Głównym zagadnieniem poruszanym w przedstawianym tekście jest koncepcja wychowania religijnego opracowanego przez Sofię Cavalletti, która ściśle wiąże się z przekazem historii oraz wychowuje do zrozumienia, czym jest pamięć w znaczeniu liturgicznym. Celem artykułu jest przedstawienie w zarysie teoretycznych podstaw Katechezy Dobrego Pasterza realizowanej na drugim i trzecim poziomie nauczania (dzieci od szóstego do dwunastego roku życia), opartej na metodzie znaku, wprowadzającej w historię i pamięć Narodu Wybranego. W pierwszej kolejności uzasadniony został wybór metody znaku w kontekście rozumienia historii w tradycji judeochrześcijańskiej oraz przekazu biblijno-liturgicznego. Katecheza Dobrego Pasterza w swym teoretycznym i praktycznym przesłaniu pozwala na zrozumienie historii w wymiarze czasu przeszłego – pamiątka i w antycypacji czasu przyszłego – oczekiwanie na paruzję, które dokonują się „tu i teraz”.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies