Celem artykułu jest analiza, w jaki sposób innowacyjność przedsiębiorstw
wpływa na skłonność do korzystania z form zadłużania się oraz sukces jego pozyskania. Ba-
dano, czy firmy deklarujące innowacyjność częściej poszukują długu niż firmy nieinnowacyj-
ne oraz jaki jest wskaźnik sukcesu tych poszukiwań. W badaniach wykorzystano mikrodane
pozyskane z Europejskiego Banku Centralnego i Komisji Europejskiej dotyczące Polski za
lata 2008 i 2011 (łącznie 2094 ankiety) oraz posłużono się modelem probitowym binarnym
i uporządkowanym. Na podstawie przeprowadzonych badań stwierdzono, że firmy deklaru-
jące innowacyjność częściej zgłaszają zapotrzebowanie na dług (linie kredytowe, kredyty
bankowe) niż nieinnowacyjne, a równocześnie w przypadku linii kredytowych prawdopo-
dobieństwo pozyskania finansowania jest dla nich niższe. Badania zarówno zaprezentowane
w artykule, jak i wcześniej przeprowadzone są przesłanką do poświęcenia większej uwagi
instrumentom, które poprawiają dostęp do długu dla firm innowacyjnych, również dłużej
funkcjonujących na rynku
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00