Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Uwarunkowania rozwoju terminali promowych w polskich portach jako elementu infrastruktury korytarza Bałtyk-Adriatyk

Tytuł:
Uwarunkowania rozwoju terminali promowych w polskich portach jako elementu infrastruktury korytarza Bałtyk-Adriatyk
The factors determining the development of ferryt erminals in Polish ports as elements of infrastructure in Baltic-Adriatic corridor
Autorzy:
Urbanyi-Popiołek, I.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/950289.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Uniwersytet Szczeciński. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
Tematy:
sieci TEN-T
korytarz Bałtyk–Adriatyk
terminal promowy
TEN-T network
Baltic – Adriatic corridor
ferry terminal
Źródło:
Zeszyty Naukowe. Problemy Transportu i Logistyki / Uniwersytet Szczeciński; 2014, 27; 195-207
1640-6818
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W październiku 2011 roku Komisja Europejska zaakceptowała instrument "Łącząc Europę" (Connecting Europe), w którym zastały zawarte nowe wytyczne sieci TEN-T. Zgodnie z nimi podzielono infrastrukturę na dwie warstwy - sieć bazową i sieć kompleksową. Sieć bazowa opiera się o koncepcję korytarzy transportowych. Przez Polskę przechodzą dwie osie, z których Korytarz Bałtyk-Adriatyk przebiega południkowo, a polskie porty stanowią jego początkowy element. Polski rynek promowy jest ważnym składnikiem żeglugi promowej na Morzu Bałtyckim. W ciągu ostatniej dekady notowany jest stały wzrost ruchu pasażerskiego i towarowego z polskich baz promowych. Położenie tych terminali - w Świnoujściu, Gdyni i Gdańsku, czyli portach będących początkiem korytarza BAC - stanowi szansę ich rozwoju. Terminale te mogą stać się ważnymi platformami multimodalnymi na osi Północ-Południe. Projekty infrastrukturalne realizowane w ramach instrumentu "Łącząc Europę" winny poprawić dostęp do terminali oraz umożliwić sprawniejszą obsługę ładunków i pasażerów.

In October 2011 European Commission accepted the instrument "Connecting Europe" where new guidelines for TEN-T network were presented. According to the revision a dual layer of infrastructure will exists: Core and Comprehensive networks. Poland has two Core Network Corridors crossing the country: Baltic - Adriatic Corridor and North Sea - Baltic Corridor. The first one runs longitudinally and will link the Polish ports in Gdynia and Gdansk, as well as Szczecin and Swinoujscie with Adriatic ports. Poland is an important element of Baltic ferry market. During the last decade a permanent growth of traffic in cargo and passenger segments is observed. Including the Polish ports as initial points of the BAC should be regarded as an opportunity for ferry terminals and ferry links from Poland to Sweden. Ferry connections to Karlskrona, Nynashamn, Ystad and Trelleborg are natural extension of the Baltic - Adriatic Corridor to Scandinavia. The terminals may become multimodal platforms in North - South axis, where integrated services for intermodal units - trailers, swap bodies and containers were maintain. The infrastructure project will improve the accessibility to the terminals. The aim of the article is the identification of the factors influencing the development of ferry terminals in Polish seaports, analysis of infrastructural, technical and organization determinants.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies