W artykule zaprezentowano model funkcjonowania pasażerskiego transportu regionalnego
w Polsce, opartego na optymalnej organizacji transportu w regionie pod
względem jego efektywności ekonomicznej, zasadności społecznej oraz zgodności
z wymogami zrównoważonego rozwoju. Koncepcja funkcjonowania tego transportu
uwzględnia z jednej strony uwarunkowania popytowe, z drugiej – ograniczenia podmiotów
odpowiedzialnych za transport regionalny, czyli przede wszystkim władz samorządowych.
Wyzwaniami dla transportu publicznego są z jednej strony – wzrost potrzeb
przewozowych (w ujęciu zarówno ilościowym, jak i jakościowym), wynikający
ze zwiększającej się ruchliwości społeczeństwa, a z drugiej – ograniczenia finansowe
i nieadekwatne rozwiązania prawne, utrudniające realizację zadań transportowych przez
władze lokalne i regionalne.
The article presents the model – the idea of the functioning of the regional passenger
transport. This concept takes into account conditions of implementation by local
transportation in the region resulting mainly from the Law on public transport and in
particular financial constraints.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00