Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Improving crashworthiness by damping vibrations in cfrp composite structures using carbon nanotubes springs

Tytuł:
Improving crashworthiness by damping vibrations in cfrp composite structures using carbon nanotubes springs
Autorzy:
Ranjan, K.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/950116.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Tematy:
carbon nanotube springs
CFRP
piezoelectric substance
impact
crashworthiness
Źródło:
Journal of KONES; 2013, 20, 2; 343-348
1231-4005
2354-0133
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Carbon nanotubes have tensile strength approximately 30 times higher than the conventional steel. Moreover theoretically these CNT moulded into springs can store potentially 1000 times more energy than steel. Carbon nanotubes have excellent damping characteristics, which is possibly due to interfacial friction between the carbon nanotubes and the polymer resins and also because of large surface area over given specific mass. There applications are still far from reality. But here in this paper I will try to bring the CNT springs to a new application to improve the crashworthiness of a car may it be a formula one or a supercar whose chassis is moulded out of Carbon Fiber Reinforced Plastic (CFRP). These springs combined with piezoelectric substance can give tremendous improvement in driver’s safety during collisions. Here I have tried to combine the mechanical strength of Carbon nanotube with best suitable piezoelectric material to derive a new property which will transform impact energy into electrical energy and hence utilize it for driver’s protection. In the paper I have studied various piezoelectric materials, their bonding and behaviour with carbon atoms. I have tried to generate a possible stable structure theoretically which can withstand high impact as well as generate enough potential energy for driver to be safe during the impact.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies