The Synchronous Reluctance Machine (SynRM) is an electrical machine in
which the useful electromagnetic torque is produced due to rotor saliency. Its high powerand torque-to-mass ratio and very good efficiency make it a cheap and simple alternative
for permanent magnet or induction motors, e.g. in electromobility applications. However,
because of magnetic nonlinearities, the rotational speed and torque control of a SynRM is
a nontrivial task. In the paper, a control algorithm based on a Hamiltonian mathematical
model is presented. The model is formulated using measurement results, obtained by the
drive controller. An algorithm is tested in the drive system consisting of a SynRM with the
classical rotor and a fast prototyping card. The drive dynamic response in transient states is
very good, but the proposed algorithm does not ensure the best efficiency after steady state
angular velocity is achieved.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00