Education concerning computer tools for the future engineers is present at the
universities for over 40 years and since every student of engineering faculties (not
only computer engineering) obtains knowledge of computer applications and data
processing tools. We are often asked why do we teach IT if the computer is commonly
used and every student is well acknowledged with its applications. New problem
arises as the students use computers, but do not understand its meaning in their
future work. There is a gap between everyday thinking of computer application and
real needs for the engineer. The aim of the presented analysis is to discuss how to
fill this gap and prepare syllabus to gain students interest and present them with understanding
of the tools they are about to use in their work.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00