Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The effect of the heat treatment on the crosslinking of epoxy resin for aviation applications

Tytuł:
The effect of the heat treatment on the crosslinking of epoxy resin for aviation applications
Wpływ wygrzewania na sieciowanie żywicy epoksydowej przeznaczonej do zastosowań w lotnictwie
Autorzy:
Mucha, Mateusz
Sterzyński, Tomasz
Krzyżak, Aneta
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/947419.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Chemii Przemysłowej
Tematy:
epoxy resin
heat treatment
crosslinking
aviation
żywica epoksydowa
wygrzewanie
sieciowanie
lotnictwo
Źródło:
Polimery; 2020, 65, 11-12; 776-783
0032-2725
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
We have investigated the MGS L285 epoxy laminating resin system, used in aviation applications. A number of tests were carried out, namely Dynamic Mechanical Analysis (DMA), Differential Scanning Calorimetry (DSC), tensile testing, three-point bending flexural testing, Charpy impact testing, Shore D hardness, density measurements and Fourier-Transform Infrared spectroscopy (FT-IR). Moreover, the tensile toughness UTT, the brittleness B and the linear isobaric thermal expansivity αL were calculated. The samples were subjected to heat treatment in the temperatures of 50, 60 and 80°C for 15 hours or were stored in room temperature. Glass transition temperature, hardness, density as well as other properties were observed to rise along with the increasing heat treatment temperature, suggesting the validity of applications of Voronoi-Delaunay structural analysis to polymer science. On the other hand, properties such as brittleness, toughness and impact strength exhibited a non-linear course of changes as a function of the heating temperature.

Badano laminującą żywicę epoksydową MGS L285 przeznaczoną do zastosowań w lotnictwie. Przeprowadzono dynamiczną analizę mechaniczną (DMA), skaningową kalorymetrię różnicową (DSC), statyczną próbę rozciągania, zginanie trójpunktowe, badanie młotem Charpy’ego, pomiary twardości metodą Shore’a D, pomiary gęstości, zarejestrowano także widma metodą skaningowej spektroskopii transformatorowej Fouriera (FT-IR). Obliczono wartości wiązkości UTT, kruchości B i izobarycznej rozszerzalności termicznej αL. Próbki wygrzewano w temperaturze 50, 60 lub 80 stopni Celsjusza przez 15 h lub przechowywano w temperaturze pokojowej. W odniesieniu do dużej części badanych właściwości zaobserwowano ich poprawę wraz z rosnącą temperaturą wygrzewania. Korelacja temperatury zeszklenia, twardości i gęstości polimerów wskazuje na słuszność zastosowania w badaniu wolnych objętości analizy strukturalnej opartej na triangulacji Delone i diagramach Woronoja. W wypadku właściwości, takich jak: kruchość, wiązkość i udarność stwierdzono nieliniowy przebieg zmian w funkcji temperatury wygrzewania.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies