Nowadays, the problem of indoctrination at schools seems to be quite
distant and invalid in the sphere of the pedagogical research. It appears
that manipulating students and inculcating certain attitudes and beliefs
to them may often be conducted unconsciously, which suppresses
students’ remarkable capacities such as critical thinking, frank
expression of their own opinions and much broader view on the varied
subjects at the same time. The method of M. Lipman appears to be an
effective solution for eliminating indoctrination at schools and adopting
above mentioned attitudes by the students. After defining and analyzing
certain notions concerning indoctrination and education, I present
strong and weak points of the method of M. Lipman in excluding the
idea of indoctrination at schools. The following writing presents the
meaning and the significance of “The Philosophy for Children” in the
struggle against the indoctrination.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00