Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pedagogiczne wspomaganie rozwoju duchowego dziecka w aspekcie jego integralnego zdrowia

Tytuł:
Pedagogiczne wspomaganie rozwoju duchowego dziecka w aspekcie jego integralnego zdrowia
Pedagogical Support of the Children’s Spiritual Development in the Aspect of their Integral Health
Autorzy:
Marszałek, Lidia
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/944077.pdf
Data publikacji:
2018-06-30
Wydawca:
Towarzystwo Naukowe Franciszka Salezego
Tematy:
zdrowie
integralny rozwój
dziecko
duchowość
wychowanie
health
integral development
child
spirituality
education
Źródło:
Seminare. Poszukiwania naukowe; 2018, 39, 2; 107-118
1232-8766
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Człowiek w wielowymiarowości swojej natury jest istotą fizyczno-psychiczno-duchową. Rozwój wszystkich sfer jego natury jest warunkiem jego integralnie rozumianego zdrowia. W kontekście tego założenia celem prezentowanego tekstu jest wywołanie pedagogicznej refleksji nad często marginalizowanym w aspekcie dzieciństwa obszarem rozwoju duchowego, który w rzeczywistości stanowi najważniejszy czynnik integralnego rozwoju dziecka. Zamysłem autora jest skierowanie uwagi dorosłych na specyficzne cechy i właściwości dziecka, jak też uświadomienie potrzeby nie tylko ich uwzględniania w prowadzeniu działań wychowawczych w okresie dzieciństwa, ale wręcz otaczania ich uwagą i troską ze względu na ich znaczenie dla przyszłego pełnego rozwoju, zdrowia i dobrostanu.

In all the multidimensionality of his nature, man is a bio-psycho-socio-spiritual being. Development of all the spheres of human nature is an integral condition of his health. In this context, the purpose of this article is to encourage pedagogical reflection on the marginalized area of children’s spiritual growth, which in fact is the most important factor in the integrated child development. The author’s intention is to direct the attention of adults to the specific characteristics of the child, as well as to raise the awareness of the need of not only taking them into account in conducting childhood educational activities, but also of treating them with attention and concern because of their importance for the future, full development, health and wellbeing of man.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies