Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu dzieci i młodzieży w placówkach wsparcia dziennego

Tytuł:
Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu dzieci i młodzieży w placówkach wsparcia dziennego
Preventing Social Exclusion of Youth and Children in the Centres of Daily Care and Support
Autorzy:
Tempczyk-Nagórka, Żaneta
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/943976.pdf
Data publikacji:
2017-09-30
Wydawca:
Towarzystwo Naukowe Franciszka Salezego
Tematy:
daily care and support centres
family support
social exclusion
wykluczenie społeczne
placówki wsparcia dziennego
pomoc rodzinie
Źródło:
Seminare. Poszukiwania naukowe; 2017, 38, 3; 53-66
1232-8766
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Coraz więcej rodzin i wychowujących się w nich dzieci jest zagrożonych wykluczeniem utrudniającym im rozwój i pełną partycypację w życiu społecznym. Jedną ze skutecznych form przeciwdziałania przyczynom i skutkom wykluczenia jest szeroka działalność placówek wsparcia dziennego. Ich formy pracy, cele oraz zadania zostały przedstawione w oparciu o autorski model głównych obszarów działań sprzyjających inkluzji społecznej, skierowanych na jednostki, ich rodziny, osoby i instytucje pracujące z dzieckiem i rodziną oraz ogół społeczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem społeczności lokalnej. Postulowane są również działania w obszarze ustawodawstwa, edukacji, mediów oraz oferty kulturalno-rekreacyjnej.

More and more families and children brought up in the titular centres are at risk of exclusion, which makes it difficult for them to develop and fully participate in social life. An effective form of preventing the reasons and effects of exclusion is active work of daily care and support centres. Forms of work, aims and tasks of those centres are presented on the basis of an original model of the main areas of activity which support social inclusion addressed to particular people, their families, persons and institutions cooperating with the child, his or her family and general, especially local, society. The article, moreover, proposes actions in the area of legislation, education, media as well as presents suggestions regarding cultural and recreational offer.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies