The issue of liberation is a recurrent theme in all schools of Indian classical thought. In case of
advaita-vedānta it is deeply rooted in ontology. The problem of ontological status of the world
was the bone of contention for two competing non‑dualist schools of vedānta - vivaraṇa and
bhāmatī. Maṇḍana’s Brahmasiddhi can be regarded as an important source of inspiration for
the latter. The present paper is an analysis of Maṇḍana’s statements pertaining to the issue of
mukti (or mokṣa) in contrast with those of Śankara, the exponent of advaita commonly (though
erroneously) considered the creator and the most prominent representative of the school.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00