Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

SZKOŁA, UNIWERSYTET I BIZNES JAKO WĘZŁY SIECI UCZĄCEJ SIĘ – ROLA PRZYSZKOLNYCH OGRÓDKÓW METEOROLOGICZNYCH W KSZTAŁCENIU GEOGRAFICZNYM I PRZYRODN ICZYM W SZKOLE PODSTAWOWEJ „ŁEJERY” W POZNANIU

Tytuł:
SZKOŁA, UNIWERSYTET I BIZNES JAKO WĘZŁY SIECI UCZĄCEJ SIĘ – ROLA PRZYSZKOLNYCH OGRÓDKÓW METEOROLOGICZNYCH W KSZTAŁCENIU GEOGRAFICZNYM I PRZYRODN ICZYM W SZKOLE PODSTAWOWEJ „ŁEJERY” W POZNANIU
Autorzy:
Sypniewski, Jakub
Kiendzierski, Sebastian
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/943783.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk
Tematy:
connectivity
education
Łejery
weather measurements
weather station
Poznań
Źródło:
Badania Fizjograficzne Seria A - Geografia Fizyczna; 2018, 9(69); 215-223
2081-6014
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Geography is traditionally perceived as a discipline of science dealing with the spatial diversity of the outer shell of the earth, and the relations between its components and human activity (Tkocz, 2005). The identification of relations and correlations, constructing hypotheses and, finally, observations and measurements are among the most important skills of applying knowledge in practice (Regulation of the Ministry of Education of 14 February 2017 on the core curriculum). In a world of dynamic acquisition of factual knowledge, practical skills are gaining in importance, together with the ability to select information and search for it. Connectivity is the answer to contemporary trends in education, viewed as the theories of education, perceiving knowledge as a set of network connections between objects. In this perspective, learning is about establishing and developing such connections (Downes, 2017). This idea promotes abstaining from fact-based knowledge or even concept development and to look for facts, collect and process them. As part of “Łejery! What kind of weather is this?!” carried out by the school (project organizer), Faculty of Geographic and Geological Sciences (the content-related sponsor) and the Enea company (sponsor of the Enea Academy of Talents project), a self-organising map was created in accordance with the theory of constructivism. By means of measurements and exchanging information, the students can empirically and single-handedly acquire their own knowledge and practical skills.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies