Tytuł pozycji:
„Poza wierszem i prozą, poza intencją i uzasadnieniem”. O granicach wierszowości w serii przypisów do utworu Zmieniał się język
- Tytuł:
-
„Poza wierszem i prozą, poza intencją i uzasadnieniem”. O granicach wierszowości w serii przypisów do utworu Zmieniał się język
“Beyond Poem and Prose, beyond Intention and Reason”. At the Limits of Poemness in a Set of Notes on The Changing Language
- Autorzy:
-
Cieślak-Sokołowski, Tomasz
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/942582.pdf
- Data publikacji:
-
2012
- Wydawca:
-
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Tematy:
-
Czesław Miłosz
- Źródło:
-
Czytanie Literatury. Łódzkie Studia Literaturoznawcze; 2012, 01
2299-7458
2449-8386
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article attempts to outline such a concept of critical reading which would take
into consideration the deconstructive practice of American critics, which could be
applied to the interpretation of Polish modern poetry. My aim is to present the concept
of continuity, rather than schism, between New Criticism (the meaning of
a poem cannot be determined, the meaning is ambiguous, paradoxical and ironic,
held together by the “organic” unity of the poem) and deconstruction (indeterminacy
in the poem is the function of its structure). The reading of Czeslaw Milosz’s poem
Zmieniał się język proves to be a convenient field for the above statements.