Tytuł pozycji:
Some Troubles with Defining Pedagogical Notions
- Tytuł:
-
Some Troubles with Defining Pedagogical Notions
O trudnościach w precyzowaniu pojęć pedagogiki
- Autorzy:
-
Horbaczewska, Dorota
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/941335.pdf
- Data publikacji:
-
1993
- Wydawca:
-
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Źródło:
-
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Philosophica. Ethica – Aesthetica – Practica; 1993, 09
0208-6107
2353-9631
- Język:
-
angielski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Język nauk pedagogicznych wielokrotnie poddawany był krytyce. Jego porządkowanie należy
rozpocząć od sprecyzowania pojęć: „wychowanie” , „kształcenie” i „nauczanie” , uważanych za
podstawowe pojęcia pedagogiczne, a dotąd nieokreślone w sposób zyskujący aprobatę przynajmniej
większości pedagogów. Większość kontrowersji i sporów dotyczy przede wszystkim treści
i zakresu pojęcia „wychowanie ". Różnorodność ujęć i sposobów użycia tego terminu powoduje
trudności w porozumiewaniu się, wieloznaczność i chaos w dyskusjach i rozważaniach pedagogicznych.
Analiza literatury ze zwróceniem szczególnej uwagi na definicje omawianego pojęcia
i codzienna praktyka pedagogiczna pozwoliły na przeprowadzenie próby uświadomienia wszystkim
posługującym się językiem nauk pedagogicznych trudności, z jakimi borykają się pedagodzy
teoretycy w precyzowaniu swego języka.