Incidental vocabulary learning has attracted a great deal of attention in ELT research. However, it
is important that teacher and researcher exploitation of vocabulary developments be guided by
more than replication of previous research designs. For conclusions based on empirical research to
be valid, it is important to be clear about exactly what any data being gathered pertains to. While
Karakaş & Sariçoban (2012) claim to have presented a solid piece of research on the effects of
subtitled cartoons on incidental vocabulary learning, in practice it is not so. It is argued that the
research design validity resulted in questionable results having little relevance to genuine
incidental vocabulary learning.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00