Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

PROBLEMATIZING VIDEOGAMES: TEACHING STUDENTS TO BE CRITICAL PLAYERS

Tytuł:
PROBLEMATIZING VIDEOGAMES: TEACHING STUDENTS TO BE CRITICAL PLAYERS
Autorzy:
Love, Mark
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/940870.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. IATEFL Poland Computer Special Interest Group
Tematy:
critical media literacy
videogames
procedural rhetoric
Źródło:
Teaching English with Technology; 2017, 17, 4; 3-24
1642-1027
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This contribution aims to familiarize educators with the unique ways in which videogames convey meaning as a media form and to provide an instrument, based on videogame theory, that educators can easily employ in intermediate and advanced English as a Foreign Language (EFL) classrooms to teach critical media literacy. In order to equip teachers with the skills needed to teach the critical media literacy of videogames, the author reviews relevant videogame theory, including Bogost’s procedural rhetoric (2008a) and Consalvo and Dutton’s (2006) holistic analysis. Important concepts from these schools of videogame criticism are combined with Freire’s (2010) notion of problematizing to create an instrument that can be productively employed by educators to teach students to be critical players of videogames. It is found that the approach offered bridges the gap between theory and student concerns, results in greater personalization on the part of students when they analyze videogames, and is able to help students raise emergent issues that the researcher could not anticipate. It is hoped that educators will share these emergent issues and continue the discussion.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies