Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Satisfaction with the support received by parents of children with disabilities and the diversity of parental behaviour towards the child

Tytuł:
Satisfaction with the support received by parents of children with disabilities and the diversity of parental behaviour towards the child
Autorzy:
Kuracki, Kamil
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/938808.pdf
Data publikacji:
2019-12-15
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
Support for parents
parent-child relationship
children with disabilities
Źródło:
Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej; 2019, 26; 191-215
2300-391X
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Raising, caring and rehabilitation of children with disabilities and developmental disorders is a serious challenge for their parents, because everyday situations associated with fulfilling parental duties generate a lot of various stress factors. Hence, receiving various kinds of social support seems to be an important factor affecting the well-being of parents. Thanks to this form of aid, it is possible to deal with a difficult situation and to reduce the disorder in family life. Moreover, the received support can significantly affect the parent-child relationship. This is particularly important in the context of reducing unfavourable behaviour and to intensify constructive parenting behaviour. The main aim of the study was to recognise the type of aid provided to parents of disabled children and to determine the relationship between the support received by parents and the development of the parent-child relationship. The research group consisted of 66 parents of preschool children with disabilities and 40 parents of children without disabilities. The tools used in the research were: the Parent Behavior Inventory by M.C. Lovejoy, R. Weis, E. O’Hare & E.C. Rubin, the Parent Cognition Scale by J.D. Snarr, A.M.S. Slep & V.P. Grande and the Parents’ Questionnaire by Agnieszka Dłużniewska. The study was conducted according to the correlation model.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies