Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Towards a radical life. The social and aesthetic themes in Helen Keller’s activity in defence of humanity

Tytuł:
Towards a radical life. The social and aesthetic themes in Helen Keller’s activity in defence of humanity
Autorzy:
NIEDUZIAK, EDYTA
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/938631.pdf
Data publikacji:
2019-06-15
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
humanity
H. Keller
aesthetic experience
disability culture
disability
haptic aesthetics
Źródło:
Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej; 2019, 25; 229-254
2300-391X
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article is an attempt to describe three biographical motifs of H. Keller, referring to aesthetic experiences (R. Ingarden) caused by various experiences: tactile in contact with sculpture, haptic in contact with music, and literary. The starting point to consider, however, is the category of humanity in the sense of M.S. Archer. The reflexivity characteristic of humanity, combined with the aesthetic experience, makes the themes describe the non-aesthetic experiences of H. Keller. In the analysis, the author used H. Keller’s correspondence, her works, biographical sources, photographs and video recordings.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies