The aim of this article was to describe the teachers’ self-efficacy, self-efficacy for the purpose of inclusive practices, and to show its importance for the development of inclusion. Issues related to the self-efficacy of teachers (the definitions, the sources of self-efficacy, and the measurement of teachers’ self-efficacy) have been described. The resulting findings of the research on teachers’ self-efficacy, its antecedents and consequences have been presented. Moreover, connections between self-efficacy and effective implementation of inclusion have been discussed.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00