Analysis of traction properties of Massey Ferguson 7475 tractor on selected deformable surfaces Analiza właściwości trakcyjnych ciągnika Massey Ferguson 7475 na wybranych podłożach odkształcalnych
The research concern selected traction properties of Massey Ferguson
7475 wheeled tractor, which were carried out on various deformable
surfaces i.e. soil: after ploughing, sodded and with rye fore crop. The
impact of driving speed on tractive power and force with 2WD and
4WD drive was investigated. Physical and chemical properties of soil
during testing were characterised by moisture, compactness and
maximum shearing stresses. Studies on traction properties were carried
out with the use of two tractors: Massey Ferguson 7475 and New
Holland 5040. During measurements, tractors were connected with
a tow rod, where a strain force transducer was mounted. The stand
enabled also measurement of theoretical speed. As a result of analyses
of the obtained results, characteristics of tractive force and towing
power as a function of slip were made. The tests confirmed that the
use of four-wheel drive is unjustified because it improves these tractive
parameters of a tractor. It was reported that the maximum force
and towing power are generated for the lowest values of slip which is
equal to 0.1 on the sodded surface. However, value of this power is
the lowest in comparison to other surfaces. The highest value of the
adhesion coefficient was reported on soil with rye fore crop.
Badania dotyczą wybranych właściwości trakcyjnych ciągnika kołowego Massey Ferguson 7475, które przeprowadzono na różnych podłożach odkształcalnych tj. glebie: po orce, zadarnionej oraz z przedplonem w postaci żyta. Badano wpływ prędkości jazdy na siłę i moc uciągu z napędem 2WD i 4WD. Właściwości fizyczno-mechaniczne gleby podczas badań scharakteryzowano za pomocą: wilgotności, zwięzłości oraz maksymalnych naprężeń ścinających. Badania właściwości trakcyjnych zostały wykonane przy użyciu dwóch ciągników: Massey Ferguson 7475 i New Holland 5040. Podczas pomiarów ciągniki były połączone holem sztywnym, w którym zamontowano tensometryczny przetwornik siły. Stanowisko umożliwiało również pomiar prędkości teoretycznej. W wyniku analizy uzyskanych wyników sporządzono charakterystyki siły trakcyjnej oraz mocy uciągu w funkcji poślizgu. Badania potwierdziły, że stosowanie napędu na cztery koła jest uzasadnione, gdyż znacznie poprawia to parametry trakcyjne ciągnika. Stwierdzono, że maksymalna siła oraz moc uciągu jest generowana dla najmniejszej wartości poślizgu równej 0,1 na podłożu zadarnionym, lecz wartość tej siły jest najniższa w porównaniu z innymi podłożami. Najwyższą wartość współczynnika przyczepności odnotowano na glebie z przedplonem żyta.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00