Gestures and facial expressions appear in child communication before she/he is able to say the first word, and their qualitative and quantitative growth is considered an indicator of future language development. The aims of this article is review of the research available in literature on the use of gestures in the communication process of children whose development is typically and children with developmental disorders. There is an evidence that the differences in the development of gestures communication in children with typical and atypical development allow to predict potential language delays.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00