Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A Note on Legal Education, Its Specific Features and Related Myths

Tytuł:
A Note on Legal Education, Its Specific Features and Related Myths
Autorzy:
Król, Małgorzata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/927494.pdf
Data publikacji:
2016-06-01
Wydawca:
Stowarzyszenie Filozofii Prawa i Filozofii Społecznej – Sekcja Polska IVR
Tematy:
legal education
nature and complexity of law
personal dimension in legal education
legal community
myths
Źródło:
Archiwum Filozofii Prawa i Filozofii Społecznej; 2016, 2(13); 14-27
2082-3304
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The question of legal education is recognised as important along various dimensions and thus has been in the focus of attention of numerous distinguished legal scholars and practitioners all over the world. The problem of legal education includes not just methodological issues, but also the issues that are par excellence philosophical in nature. Legal education has a specificity that arises from the nature of law and its complexity, and is related to the personal dimension of this education. The process of education should be organised in such a way that students should be in contact with members of the legal community whose authority, moral and subject matter-related attributes play a vital, formative role in legal education. The author tries to confront the didactics-related reality with ideals and postulates present within this field. Yet, it is revealed that such a reality is hidden below a “thick layer” of myths, which have grown around legal education. These myths blur the real picture of lawyers’ education, creating a kind of legal education mythology. Two types of systemic legal myths are indicated. The first one is built on the paradigm of university legal education. The other type is based on the paradigm of university studies.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies