Infographics has become one the most popular forms used in contemporary communication. It is employed both in traditional media as well as electronic ones in order to present relations between various phenomena or explain particular mechanisms of action in a picturesque way. Infographics is a hybrid form which reaches out for disparate visual elements: linguistic, pictorial and diagram ones, and combines them in a nonlinear way. In media communication infographics occur both as an independent message, or as e.g. an element accompanying a press article and complementing it. The purpose of the article is to demonstrate that infographics as a visual plane can serve the economization and rationalisation of media communication.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00