Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Terror films: The socio-cultural reconstruction of trauma in contemporary Israeli cinema

Tytuł:
Terror films: The socio-cultural reconstruction of trauma in contemporary Israeli cinema
Autorzy:
Ben-Moshe, Yael
Ebbrecht-Hartmann, Tobias
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/923272.pdf
Data publikacji:
2019-06-15
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
trauma
terror
terrorism
Israeli cinema
war
Second Intifada
Źródło:
Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication; 2019, 25, 34
1731-450X
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The public discourse in Israel regarding events such as the Holocaust, war, or terror attacks mostly failed to embrace the trauma caused by such events, and to integrate their effects in the collective memory. According to trauma theoreticians, the location of trauma in the discourse is related to the character of trauma as a non-narratable memory, since personal trauma exist in the void, thus marking a missing memory. This paper explores the notion of trauma in contemporary Israeli cinema as it was reconstructed during and after the Second Intifada (2000–2008). The paper focuses on feature films reflecting on experiences of terrorist violence, among them Avanim (2004), Distortion (2004), Frozen Days (2006), The Bubble (2006), 7 Minutes in Heaven (2009). These films embrace parallel elements structuring a worldview, in the private as well as the collective sphere, thus shaping the surroundings as a mirror of the self and the subjective traumatic experience as a reflection of a complex social reality.A particular focus of our analysis will also be on aesthetic strategies that cinematically express rupture and distortion of terrorist violence and trauma, especially moments of suddenness and disruption in contrast to duration and circular repetition, elements of a specific temporality of trauma that also shaped the narration and style of recent Israeli war films, such as Waltz with Bashir (2008) or Beaufort (2007).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies