The article deals with the relation between films and the concept of the national identity. These issues are discussed on the example of Serbian cinema in the 1990s. Using Anthony Smith’s approach to the visual representation of national identity, the ways in which films in Serbia construct national identity is discussed. After that, several films are analyzed that critically question the concept of nationalism. This analysis demonstrates how ideology, in this particular case, nationalistic ideology, at the semantic level can be related to films, one of the most influential segments of popular culture.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00