Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Od przedmiotu do podmiotu. Status dziecka w rodzinie i społeczeństwie

Tytuł:
Od przedmiotu do podmiotu. Status dziecka w rodzinie i społeczeństwie
From Object to Subject. The Status of Children in Family and Society
Autorzy:
Golus, Anna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/921264.pdf
Data publikacji:
2018-04-15
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
adultcentrism
children’s social status
children’s subjectivity
objectification of childre
Źródło:
Studia Edukacyjne; 2018, 48; 315-334
1233-6688
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The status of children in family and society is low since the year dot. This state of things is caused especially by adultcentrism, which means the view on youngsters from adult perspective, including the belief that adulthood is normality and standard, whereas childhood is state of incompleteness and imperfection. The article discusses the roots of adultcentric notions, instrumental treatment and social exclusion of children. The author examines the changes in social status of children and the influenceof consumerism and information revolution on contemporary role of children in family and society. She also considers why the objectification of children is so difficult to end.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies