Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Stimulating the Learning of Polish and Czech Students with the Use of e-Learning Resources

Tytuł:
Stimulating the Learning of Polish and Czech Students with the Use of e-Learning Resources
Stymulacja nauki polskich i czeskich uczniów za pomocą narzędzi e-learningu
Autorzy:
Ogrodzka-Mazur, Ewa
Szafrańska Anna, Szafrańska Anna
Malach J, Josef
Chmura, Milan
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/921107.pdf
Data publikacji:
2018-04-15
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
upper education didactics
academic teachers
stimulation of the learning process
e-learning resources
comparative studies
Źródło:
Studia Edukacyjne; 2018, 48; 65-80
1233-6688
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article is a result of the collaboration between Polish and Czech scientists who explore the issues of applying the resources from e-learning environment by academic teachers. The presented studies were conducted in 2015-2016 within the IRNet project – International research network for study and development of new tools and methods for advanced pedagogical science in the field of ICT instruments, e-learning and intercultural competences in Poland (University of Silesia in Katowice, Faculty of Ethnology and Educational Science in Cieszyn) and the Czech Republic (University of Ostrava, Pedagogical Faculty). The undertaken research was aimed at learning the opinions of academic teachers on their preparation for distance classes and for the stimulation of students’ learning process. In the studies, the constructivist perspective was applied, which highlighted (in the educational process) the learner’s activity resulting in the subject builds their educational reality. What was referred to due to the comparative nature of the research was Harold J. Noah’s model of comparing the quality of University education. The cases of Poland and the Czech Republic were discussed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies