The paper aims at analyzing the relationship between dramaturgy in documentary film and fiction film as a form of storytelling governed by similar rules. The author tries to answer questions about the methods used to shape the material in documentary films. She presents an analysis of two Polish documentaries: Siberian Lesson and Argentinean Lesson by Wojciech Staroń. The structures of both works are based on the theme of the journey. These films represent a type of drama resulting from real-life events, close Kracauer’s theory of “the found story” and Kieślowski’s “dramaturgy of reality”. They also implement the basic assumptions of the paradigm (of the mythic structures) described by Joseph Campbell and Christopher Vogler typical of fiction films.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00