This article presents the three different portraits of Moscow depicted in the Russian films Walking the Streets of Moscow by Georgy Danielija, Taxi Blues by Pavel Lungin and Moscow by Alexander Zeldovich. The times the films were made (the thaw period, the period after the collapse of the Soviet Union, and the decline during the 1990s) determine differences in the directors’ perceptions. The picture of the city becomes a reflection of both hope and of more contemporary fears and anxieties.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00