Norway belongs to the group of countries, where the idea of inclusive education, that is one of important UNESCO and European Commision’s directions, is nearly fulfilled. Every child, whatever their special educational needs would be, has the right to attend a local school and to get there a proper help to reach their potential. Special pedagogy should serve the mainsteream schooling, which aim is to be as selfsufficient as it is possible when it comes to adapted educational forms and methods od teaching. Special education is the last option, when general ways of solvings the problem fail. The educational reform toward integration and inclusion of pupils with special eduacational needs was neither easy nor quick, so it is worth for other countries to use norwegian experiences in this field.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00