The article is devoted to two films by the independent operator, director and producer Arkadiusz Gołębiewski: The Story of the Kowalski Family (Historia Kowalskich), which raises the subject of the Holocaust, and Quarter L (Kwatera Ł), which deals with Stalin’s crimes in Poland. They are interpreted not as historical works, but as films about memory and - in the case of the latter - memory in statu nascendi. Their involvement in political and historical polemics and their relationship to the vision of history supported by the Polish State are analyzed.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00