The paper aims at analyzing the relationship between Eric Rohmer’s A Tale of Winter (Conte d’hiver, 1992) and Shakespeare’s late comedy. Although both works are entitled similarly, at first glance they have hardly anything in common, aside from one scene in which the two main characters watch Shakespeare’s play staged in a theatre. The author argues, however, that many references to original comedy, both on the level of plot and structure, can be found in Rohmer’s movie, which can therefore be perceived as a loose adaptation of Shakespeare’s work.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00