Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wybrane aspekty dobrostanu psychicznego uczniów na różnych etapach edukacji. Doniesienia wstępne

Tytuł:
Wybrane aspekty dobrostanu psychicznego uczniów na różnych etapach edukacji. Doniesienia wstępne
Selected Aspects of the Psychological Well-Being of Students at Different Stages of Education. Preliminary Report
Autorzy:
Kossakowska, Karolina
Zadworna, Magdalena
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/916861.pdf
Data publikacji:
2019-09-15
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
psychological well-being
adolescents
stages of education
Źródło:
Studia Edukacyjne; 2019, 54; 221-235
1233-6688
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Good mental health in childhood and adolescence is a prerequisite for optimal development, effective learning, build satisfying relationships with people, taking care of one’s own physical health, and self-management in adult life. Psychological well-being means life satisfaction and covers various aspects of life: school, family, friends, hobbies, etc. Thus, the status of well-being among students is vital for their psychological functioning. The aim of the present study was to identify selected aspects of the mental well-being of students at different stages of education. Study participants included fifty-nine students aged between 12 and 19 years (both males and females). The participants filled out a questionnaire concerning various aspects of life satisfaction and social functioning, designed specifically for the study. The results show that girls are more satisfied from their lives than boys, but they assess their own’s coping competencies lower than boys. Younger students show higher levels of general life satisfaction and better coping skills, although they more often have conflicting relationships with teachers. The results suggest that particular attention should be paid to older students, especially girls.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies