Przedsiębiorstwa coraz częściej postrzegają współpracę z podmiotami otoczenia jako istotny warunek rozwoju oraz źródło przewagi nad konkurentami. Uzyskanie korzyści ze współpracy w sieci polega na dążeniu do zapewnienia renty ekonomicznej, która przewyższy koszty wynikające z zaangażowania i utrzymywania relacji przez dane przedsiębiorstwo. Sieć biznesowa jest unikatową kombinacją interakcji składających się z aktorów, działań zachodzących między nimi oraz powiązań zasobowych. Jakie zatem determinanty odpowiadają za osiąganie efektywności przedsiębiorstwa w sieci? Czy istnieją odmienne sposoby realizacji tego celu w ramach poszczególnych nurtów rozwoju sieci wskazywanych w literaturze przedmiotu? Artykuł zawiera porównanie uwarunkowań budowania efektywności działalności przedsiębiorstwa w sieci biznesowej, na podstawie głównych nurtów badawczych przedstawianych w literaturze przedmiotu.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00