Artykuł bazuje na bibliotece ITIL® (Information Technology Infrastructure Library). Biblioteka
ta dostarcza pełnego, konsekwentnego i spójnego zestawu najlepszych praktyk dla zarządzania
usługami IT (IT Service Management), wprowadza wspólny słownik pojęć, systematykę procesów
IT i relacji między nimi, promuje jakościowe podejście w celu osiągania biznesowej efektywności
oraz skutecznego użytkowania systemów teleinformatycznych. W artykule omówiono podstawy
biblioteki najlepszych praktyk ITIL®. Dokonano również krótkiego opisu procesów oraz funkcji,
składających się na model zarządzania usługami IT według ITIL®.
Presented article based on ITIL® (Information Technology Infrastructure Library). ITIL® provides
a set of comprehensive, consistent and coherent codes of “best practices” for quality IT service
management as well as introduces the key common dictionary, semantic of the IT processes and
relations between each other, promotes quality approach for business effectiveness in the use of IT.
This article has been designed as an introductory overview for anyone who has an interest or need
to understand the objectives, content and coverage of ITIL®.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00