Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A Draft of a System of Teaching Occupational Safety and Ergonomics at Universities in Poland

Tytuł:
A Draft of a System of Teaching Occupational Safety and Ergonomics at Universities in Poland
Autorzy:
Słowikowski, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/91232.pdf
Data publikacji:
1998
Wydawca:
Centralny Instytut Ochrony Pracy
Tematy:
user
designer
teaching aims
education profile
profil kształcenia
cele dydaktyczne
system nauczania bhp
Źródło:
International Journal of Occupational Safety and Ergonomics; 1998, 4, 2; 221-236
1080-3548
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the study was to develop a set of curricula for teaching Occupational Safety and Ergonomics at colleges and universities of various types, aimed at equipping students with knowledge and skills and at shaping active attitudes towards the practical application of the acquired knowledge in their future working lives. On the basis of the analysis of the curricula at Polish and foreign colleges and universities, a set (canon) of educational contents constituting a common practice in the academic teaching of Occupational Safety and Ergonomics was established. Then, a convenient for teaching this subject classification of university specialisations in Poland was introduced. This led to identifying and defining a taxonomic unit called here an educational profile. Next, curriculum minima for the developed profiles were defined objectively. To achieve this aim, the set of educational contents was ranked by university teachers and specialists in occupational safety and ergonomics. Each part of the educational contents (subject) was ranked on a 10-point scale in relation to each educational profile. The results of this ranking led to formulating sets of educational contents for each educational profile. On this basis, a repertoire of curricula (6 curricula, in 2 hour-by-hour versions each) was prepared, with methodological guidelines for lecturers. The results of the study were presented in the form of a manual for academic authorities.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies