Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Glottodidaktische Steuerung und Regelung auf interindividueller Ebene

Tytuł:
Glottodidaktische Steuerung und Regelung auf interindividueller Ebene
Glottodidactic control and regulation on the inter-individual level
Autorzy:
Szczodrowski, Marian
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/911739.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
Steuerung der Informationssignale
Regelung der Informationsstrukturen
glottodidaktische Lenkung
fremdsprachlicher Kommunikationspartner und fremdsprachlicher Unterrichtsteilnehmer
control of information signals
regulation of information structures
glottodidactic direction
communication partner
the participant in foreign-language learning
Źródło:
Glottodidactica. An International Journal of Applied Linguistics; 2020, 47, 2; 195-203
0072-4769
Język:
niemiecki
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of this discussion consists of selected concepts regarding the codematic foundations of foreign-language learning and cybernetic systems of foreign-language communication. The author focuses on processes of controlling, regulating, and directing foreign-language structures at the inter-individual level from the teacher to the learner. The control process, coupled with the process of basic information transfer, supports and strengthens it, both with linguistic (suprasegmental) means and extra-linguistic (visual) means. The basis of the regulation process are the effects of the coded structures of the learner, effects delivered to the teacher by the control system functioning through feedback. Glottodidactic direction includes the above two processes in order to transfer inaccurate structures, once corrected by the teacher, with the aim of re-decoding them and correctly assimilating them.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies