Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Czy więcej znaczy lepiej? Badania ilościowe w geografii społeczno-ekonomicznej ery Big Data

Tytuł:
Czy więcej znaczy lepiej? Badania ilościowe w geografii społeczno-ekonomicznej ery Big Data
Does more mean better? Quantitative research in the socio-economic geography in the age of Big Data
Autorzy:
Rzeszewski, Michał
Rodak, Olga
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/911584.pdf
Data publikacji:
2019-05-09
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
Big Data
socio-economic geography
quantitative methods
Data Science
geografia społeczno-ekonomiczna
badania ilościowe
Źródło:
Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna; 2019, 46; 67-89
2353-1428
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wielkie zbiory danych typu Big Data są obecnie nieodłącznym elementem badań w wielu dziedzinach nauki – w tym w geografii społeczno-ekonomicznej. Znajdują one szereg zastosowań, zarówno wnosząc możliwość analizy nowych danych w klasycznych problemach badawczych, jak i same w sobie będąc nowym przedmiotem badań oraz pozwalając na badanie cyfrowych geografii. Jednocześnie Big Data krytykuje się za niejednorodność, brak reprezentatywności, nierówność reprezentacji czy też problemy etyczne. Z tego powodu zwracamy uwagę na szereg dylematów związanych z obecnością Big Data w praktyce badawczej, sugerując istotną rolę krytycznego podejścia do ich zastosowania w praktyce badawczej.

Big Data are inseparable part of the current research methodology in many scientific disciplines – including socio-economic geography. They are being used as a new data in old research problems, as a new research objects and as a means to investigate digital geographies. Big Data are being criticized for lack of representativeness and problematic representation, heterogeneity, and ethical issues. Despite these problems, their presence as a part of the geographical research methodology is increasingly frequent. We propose a set of recommendations that in our view allows a researcher to critically assess the validity of utilizing Big Data in a given research project.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies