Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Lekarz szuka pacjenta. Leksyka wartościująca pozytywnie na internetowych stronach gabinetów stomatologicznych

Tytuł:
Lekarz szuka pacjenta. Leksyka wartościująca pozytywnie na internetowych stronach gabinetów stomatologicznych
A Doctor is Looking for a Patient. Positively Evaluating Lexis on the Web Pages of Dental Offices
Autorzy:
Michalska, Beata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/911096.pdf
Data publikacji:
2014-01-01
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
evaluation
persuasion
advertising
information
Źródło:
Poznańskie Spotkania Językoznawcze; 2014, 28; 81-91
2082-9825
2450-0259
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Modern business is connected with the Internet, and—on the background of the prototypic corporate Web sites—the pages of doctors’ offices constitute a separate category as the advertising of medical services in Poland is regulated by law. Because of that, doctors—being the owners of private surgeries—are confronted with significant limitations in this area. According to the Act of the Supreme Medical Council (Pol. Naczelna Rada Lekarska) of December 16, 2011 doctors are not allowed to advertise the health services they provide. It is permitted to publish only the information including, among others, the professional title, specialization, the name and surname, days and hours of admission, with the reservation that such information may not possess the attributes of an advertisement. Practically, it is very hard to discern the difference between information and advertisement. The survey of the Web sites of dental offices indicates the presence of communicative elements fulfilling the persuasive function. More careful reading allows one to notice also the evaluating lexis. The compiled research material allows the author to suggest a hypothesis that the studied texts represent persuasive acts of speech.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies