Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Korzystanie z Internetu jako źródło zagrożeń zdrowia i rozwoju dzieci i młodzieży

Tytuł:
Korzystanie z Internetu jako źródło zagrożeń zdrowia i rozwoju dzieci i młodzieży
Use of the Internet as a source of danger to the health and development of children and young people
Autorzy:
KACHLICKA, DOROTA
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/910405.pdf
Data publikacji:
2019-09-12
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
cyberbullying
health
children
teenager
cyberprzemoc
zdrowie
dzieci
nastolatek
Źródło:
Przegląd Krytyczny; 2019, 1, 1; 45-69
2657-8964
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Cyberprzemoc to rodzaj agresji zagrażający zdrowiu i ozwojowi dzieci oraz młodzieży. Konsekwencją jej doświadczania są zaburzenia zachowania, lęk, objawy somatyczne, a także samobójstwa wśród nastolatków. W pierwszej części artykułu zdefiniowane zostało zjawisko cyberprzemocy, jej formy i drogi rozpowszechniania. Przedstawiono zaburzenia zagrażające zdrowiu i rozwojowi młodzieży oraz badania z zakresu cyberprzemocy. Część druga stanowi prezentację założeń teoretycznych, które wyjaśniają szkodliwość oddziaływania cyberprzemocy na rozwój nastolatków, zaś trzecia jest propozycją szkolnego programu profilaktycznego chroniącego młodych użytkowników sieci.

Cyber-bullying is a type of aggression that threatens the health and development of children and young people. The consequences of experiencing it are behavioural disorders, anxiety, somatic symptoms and suicide among teenagers. The first part of the article defines the phenomenon of cyber- bullying, its forms and ways of dissemination. The disorders threatening the health and development of adolescents as well as the research in the field of cyber-violence are presented. The second part is a presentation of theoretical assumptions that explain the harmfulness of the impact of cyber-bullying on the development of teenagers, while the third part is a proposal for a school prevention programme protecting young network users.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies