Translation of Mieke Bal's chapter into Polish. Translation of a fragment of Mieke Bal's book Emma & Edvard Looking Sideways: Loneliness and the Cinematic (2017), which accompanied an exhibition of Edward Munch’s painting in Munch Museum in Oslo. Bal analyzes Munch’s work in terms of its cinematic quality offering a persuasive argument about the productiveness of such an approach. Her perspective is framed by diverse notions of movement, inspired by readings of Henri Bergson’s philosophy. Following the set-up of the exhibition, which included her and Michelle Williams Gamaker’s video-installation Madame B., based on Gustave Flaubert’s novel Madame Bovary, she incorporates in her account aspects of cinematic thinking in Flaubert’s literature and discusses a dialogue between Munch’s work and their installation. Finally, Bal talks about the political dimension of movement in art, happening between the artwork and the viewer.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00