A movement analysis of objects contained in visual scenes can be performed by means of linear multidimensional filters, which have already been analyzed in the past. While the soundness of the results was convincing, interest in those systems declined due to the limited computational power of contemporary computers. Recent advances in design and implementation of integrated circuits and hardware architectures allow realizing velocity filters if the n-D system is carefully adapted to the analyzed problem. In this paper, the fundamental principles of visual scene analysis by linear multidimensional filters are examined with respect to possible sources of degradation. The extraction of movement information and its practical use are demonstrated using a wave digital filter (WDF) implementation.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00