Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Fuzzy and Neural Control of an Induction Motor

Tytuł:
Fuzzy and Neural Control of an Induction Motor
Autorzy:
Denai, M., A.
Attia, S. A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/908003.pdf
Data publikacji:
2002
Wydawca:
Uniwersytet Zielonogórski. Oficyna Wydawnicza
Tematy:
automatyka
fuzzy control
neural networks
induction motor
vector control
speed observer
Źródło:
International Journal of Applied Mathematics and Computer Science; 2002, 12, 2; 221-233
1641-876X
2083-8492
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper presents some design approaches to hybrid control systems combining conventional control techniques with fuzzy logic and neural networks. Such a mixed implementation leads to a more effective control design with improved system performance and robustness. While conventional control allows different design objectives such as steady state and transient characteristics of the closed loop system to be specified, fuzzy logic and neural networks are integrated to overcome the problems with uncertainties in the plant parameters and structure encountered in the classical model-based design. Induction motors are characterised by complex, highly non-linear and time-varying dynamics and inaccessibility of some states and outputs for measurements, and hence can be considered as a challenging engineering problem. The advent of vector control techniques has partially solved induction motor control problems, because they are sensitive to drive parameter variations and performance may deteriorate if conventional controllers are used. Fuzzy logic and neural network-based controllers are considered as potential candidates for such an application. Three control approaches are developed and applied to adjust the speed of the drive system. The first control design combines the variable structure theory with the fuzzy logic concept. In the second approach neural networks are used in an internal model control structure. Finally, a fuzzy state feedback controller is developed based on the pole placement technique. A simulation study of these methods is presented. The effectiveness of these controllers is demonstrated for different operating conditions of the drive system.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies