Tytuł pozycji:
Przygotowanie asystentów i doktorantów do nauczania przedmiotów ilościowych
- Tytuł:
-
Przygotowanie asystentów i doktorantów do nauczania przedmiotów ilościowych
Educating Assistant Lectures and Ph. D. Students to Teach Qualitative Subjects
- Autorzy:
-
Domański, Czesław
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/907538.pdf
- Data publikacji:
-
2009
- Wydawca:
-
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Źródło:
-
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica; 2009, 227
0208-6018
2353-7663
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Social demand for statistical methods and their applications is constantly growing,
hence educating junior members of academic staff is becoming an issue of utmost importance.
It is vital for a young academic teacher to take an active part in the process o f learning,
to practise interpretation and analysis - to give written and oral presentation of
findings, and finally, to possess an interactive style of teaching. The latter one is particularly essential in case of statistics, where concept reasoning and interpretation are as important as the technical aspect of data analysis.
Working out the most effective teaching style poses a great challenge for the academic
teacher of statistics and goes far beyond the standard presentation of teaching
content.