Wydrukowano z dostarczonych Wydawnictwu UŁ gotowych materiałów
The main goal of the paper is to define the regional distribution of educational infrastructure
and its factors in Poland in 1991-2004. According to endogenous growth theory (see Lucas, 1998),
a human capital plays the crucial role in economic growth. Moreover human capital increases
because of the purposeful investment (schooling mainly) in this stock.
The statistical analyses provided in this paper confirm that there is statistically significant
regional diversity of educational infrastructure. Moreover, each element of educational
infrastructure has different impact on the explained variable. The most important are factors
connected with educational potential rather, especially the potential of tertiary education.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00