Tytuł pozycji:
Zarządzanie wartością klienta marketingowym wymogiem konkurencyjności współczesnego przedsiębiorstwa - wybrane problemy
- Tytuł:
-
Zarządzanie wartością klienta marketingowym wymogiem konkurencyjności współczesnego przedsiębiorstwa - wybrane problemy
Customer Value Management as the Main Factor of Contemporary Competition - Chosen Problems
- Autorzy:
-
Otto, Jacek
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/907157.pdf
- Data publikacji:
-
2004
- Wydawca:
-
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Źródło:
-
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica; 2004, 179/1
0208-6018
2353-7663
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The globalisation of business and the evolving recognition of the importance of customer retention, market economics and customer relationships economics, among other trends reinforce the change in mainstream marketing. A major shift in the perception of the fundamentals of marketing is taking place. Today companies are recognising the importance of retaining current customers. Individual consumers represents the time source of profits any firm. Unfortunately companies accounting systems fail to show the value of loyal customers. The profit cycle and the profit opportunity matrix, and customer-product profitability analysis are key tools for helping managers plot their strategies for the future growth of their firms. The purpose of this paper is to present the chosen problems connected with the process of customer value management. The stress is put on instruments of customer value accounting.