Applicability of the Multi- Group Confirmatory Factor Analysis to Construction of Business Sentiment Indicators Zastosowanie konfirmacyjnej analizy czynnikowej dla wielu grup do tworzenia wskaźników koniunktury
The paper presents arguments that advocate for application of the multi-group confirmatory
factor analysis as a tool for constructing sentiment indicators in business surveys. Reliable
measurement and comparisons of the sentiment mean between periods require measurement
invariance on its three basic levels-configural, metric and scalar invariance. It is hypothesized that
only sets of questions that are internally coherent can serve as a group of proxies for business
sentiment indicator. An attempt to construct two different sentiment indicators for manufacturing
industry is performed. The results show that only for the set of coherent proxies it is possible to
estimate model with measurement invariance.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00